Jonathan | Medlemskap ansökning

Välkommen till Lenowia!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
J

Jonathan

Gäst
Användarnamn: Jonathan

Vad är ditt namn i verkligheten? Jonathan

Vad är ditt discord namn? Jonte198

Vad är ditt födelsedatum? 17 Oktober 2012

Berätta om din karaktär. Stefan är en 26-årig man som bor i Göteborg, där han arbetar som ingenjör på ett teknikkonsultföretag. Han har alltid haft ett stort intresse för teknik och innovation, något som började när han som liten byggde komplicerade modeller av Lego och experimenterade med elektronik. Detta ledde honom så småningom till att studera maskinteknik på Chalmers tekniska högskola.

Stefan är en lugn och eftertänksam person som gillar att analysera problem och hitta kreativa lösningar. Han är noggrann i sitt arbete och får ofta beröm för sin förmåga att tänka utanför boxen. Hans kollegor beskriver honom som en pålitlig och hjälpsam vän som alltid är redo att ge en hand.

Utanför jobbet är Stefan en äventyrlig person med en passion för friluftsliv. Han älskar att vandra i naturen och utforska Sveriges vildmarker, och varje sommar försöker han planera en längre resa för att upptäcka nya platser. Han är också en hängiven cyklist och kan ofta ses på helgerna cykla längs med kusten eller genom skogsstigar.

Stefan är en nyfiken person som ständigt strävar efter att lära sig något nytt. Han har nyligen börjat lära sig att spela gitarr och tillbringar ofta kvällarna med att öva på sina favoritlåtar. Även om han fortfarande är en nybörjare, tycker han om utmaningen och ser det som ett sätt att koppla av.

Trots sin självständighet värderar Stefan sina relationer högt. Han har en nära krets av vänner från både studietiden och jobbet, och han är mycket lojal och omtyckt inom gruppen. Hans familj är också viktig för honom, och han besöker sina föräldrar och sin lillasyster så ofta han kan.

Stefan är en person som balanserar sina professionella ambitioner med en stark kärlek till naturen och sin omgivning. Han drömmer om att en dag kanske starta sitt eget företag, där han kan kombinera sin tekniska expertis med sin passion för hållbarhet och miljövänlig teknik.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Karaktärsutveckling: Jag kan hjälpa spelare att skapa och utveckla komplexa och intressanta karaktärer, inklusive bakgrundshistorier, personlighetsdrag, mål och relationer. Jag kan också ge förslag på hur karaktärer kan utvecklas över tid baserat på deras erfarenheter i spelet.

Berättelser och scenarion: Jag kan skapa engagerande berättelser, uppdrag eller händelser för spelarna att delta i. Dessa kan vara allt från små sidouppdrag till stora kampanjer som påverkar hela servern. Jag kan även hjälpa till med att utveckla en övergripande världshistoria eller lore som ger djup till serverns miljö.

Dialog och interaktioner: Jag kan skriva dialoger och interaktionsscener mellan NPC-karaktärer och spelarna, vilket kan bidra till att skapa en levande och dynamisk värld. Detta kan också inkludera att skapa konflikter eller samarbeten som driver handlingen framåt.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att "spela för motpartens vinst" i ett scenario innebär att man som spelare agerar på ett sätt som gynnar den andra parten, snarare än att fokusera på sin egen framgång. Detta är en viktig princip i många rollspelsgemenskaper, särskilt i samarbetsscenarion eller konfliktsituationer, där målet är att skapa en mer intressant och dynamisk berättelse snarare än att vinna.

Nyckelaspekter av att spela för motpartens vinst:
Stärka berättelsen: Genom att ibland låta din karaktär förlora eller ge utrymme för motpartens framgång kan du bidra till en mer engagerande och oförutsägbar berättelse. Detta kan leda till intressanta konflikter, karaktärsutveckling och dramatik.

Ge och ta i spelet: I en situation där två karaktärer står mot varandra, kan det skapa ett bättre rollspel om båda spelarna är villiga att ge och ta. Det innebär att man inte alltid försöker "vinna" en argumentation, strid eller annan konflikt, utan ibland låter den andra parten få övertaget.

Bidra till gemenskapen: När alla spelare är villiga att spela för varandras vinster, bidrar det till en mer inkluderande och samarbetsinriktad miljö. Det skapar också en tryggare plats där spelare känner sig bekväma med att ta risker och utforska sina karaktärer på djupare nivåer.

Autentiskt rollspel: I verkligheten vinner inte alltid den starkaste eller mest rättfärdiga. Genom att spela för motpartens vinst kan du skapa en mer realistisk och nyanserad spelupplevelse, där karaktärer ibland tvingas hantera förluster, vilket kan leda till intressant utveckling.

Bygga relationer mellan karaktärer: När karaktärer upplever både framgångar och motgångar tillsammans, oavsett på vilken sida de står, skapar det en djupare relation mellan dem. Detta kan leda till starkare band, rivaliteter eller allianser, vilket berikar spelvärlden.

Att spela för motpartens vinst handlar alltså om att sätta berättelsen och gemenskapen först, snarare än att alltid sträva efter personlig framgång i spelet. Det är en metod för att skapa ett mer dynamiskt och engagerande rollspel, där alla deltagare har roligt och bidrar till att skapa en minnesvärd upplevelse tillsammans.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? jag har läst och förstår alla regler. Som Kriminell ska du i grunden vara diskret, Ett gäng får inte utföra en stormning på ogiltiga grunder

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag har spelat mycket rp spel på andra spel då jag har varit delägare och annat så kan mycket om rp

Heter du samma på discord som på steam? Nej

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag kanske är ung men vet mycket

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom